Saturday, October 30, 2010

di hati ini..hanya tuhan yang tahu...

Assalamualaikum.. =)

Alhamdulillah kita masih lg dpt mengirup udara kurniaan Allah sama ia masih segar atau tidak..

hurmmm...tajuk cm jiwang je kn...tp xde nk jiwang2 pown sbnarnye...sbb dlm hati aku ade prasaan resah gelisah n mcm2 lg la..

well...cmne nk ckp ekk..sng cter cmni la..aku risau ngan diri ak..aku tkut yg aku x mampu nk kawal diri aku kt cni..ak tkut aku x mampu tahan cabaran kt cni..ye..walaupown aku juz blaja kt msia jek..tp aku dpt rasakan cbaran kali ni sgt dahsyat..

Aku rindu.........aku rindu ngan rakan2 aku dlu yg byk membawa aku kpd mengingati Allah...

hurmmm...kt cni..ak dh xde sgt dh rakan2 cm2..skang aku sendri yg kne sentiasa menyedarkan diri aku sendri utk mengingati Allah..skang aku dh xdpt sgt dh nk solat jemaah..kt umah mmg xde la nk solat jemaah..g surau kt tingkat atas pown jarang2 ade org nk skali solat jemaah..aku ni pown ble xde org nk ajak, jarang nk ke surau..kalo dpt pown mse kt surau msu...

aku risau..aku risau smpi ble ak akan sedar akan hal nih..aku tkut..ak tkut satu masa nty aku akan terleka, lalai...sbb ape..sbb aku ni sng terpengaruh dgn org len..aku sng terikut-ikut akan org len...

Ya Allah..peliharalah iman aku dri segala godaan sama ada drpd golongan manusia mahupun syaitan...

rakan2...aku mntak sgt korang sume akan doakan aku...doakan aku dpt bertahan dgn sgala cbaran dan ujian kt cni...n silalah tulis tazkirah2 dan nasihat kt blog korang supaya ble ak baca..aku akan ingat..

ok laa...xbleh nk tlis lme2 sgt dh..nk kne study..cuak lak sbb rasa mcm jauh ketinggalan drpd org len..huhu

Moga Allah redha =)

Wassalam~~

14 bersuara:

Anonymous said...

adakah kami anda maksudkan?
ohh semua org kat sini sgt rindukan batch fms-mara 09-10...

AtiqahHanisMustapa said...

Afiq, barakallahufiq :)

eyzzah said...

ya Allah..

Moga Allah sentiasa menjaga kamu

FiQ aSH said...

mia: yup..ak sgt rndukn batch fms-mara 09/10..huhu

atiqah: thanx =)

eyzzah: thanx..moga Allah sentiasa jaga kamu juga =)

AriFrukAi!! said...

insyaallah kau boleh afiq.

Iman paling afdhal ialah apabila kamu mengetahui bahwa Allah selalu menyertaimu di mana pun kamu berada. (HR Ath-Thobari)

jadi sentiasa latih diri kita sebut Allah memerhati kita. latih bnyk2 insyaallah iman ko btmbh,plus bnyk je blog2 yg leh dibaca tok jadikan peringatan. Insyaallah ak pun rindu kau,woot2,heh

Unknown said...

ya Allah..

Moga Allah sentiasa menjaga kamu

NurC-da said...

Ya Allah..igtkn ak sorg je yg rase camtu
rupe2 nye sume org pon same ;)
seriously rindu kat batch FMS MARA dlu....wowowowo

FiQ aSH said...

Arip rukai: thanx arip..ak rndu btol mmbe2 ak...huhu..woot2 =))

ammar hamzah: thanx ammar.. =)

syido: hehe..sume rndu antara satu sama lain.. =)

Hur said...

wah!!! aku pun sama!!!
tetiap hri asyik tngok gmbr2 time foundation.. :'(

rindu nye..

FiQ aSH said...

haha..ak siap wat wallpaper.. =)

NurC-da said...

ye ke?? comel x muke ak kat wallpaper tu?? hahaha

Rose Of Deen said...

same!..
aku rindu hidup yg dulu..
tapi..
bukankah ak patut bersyukur??
grrrr...
moge Allah sentiasa dekat dgn mu. amiin!

FiQ aSH said...

syido: tah la..tp ak rse ak yg comel..hahaa

rose: btol2..bersyukur atas apa jua pemberian Allah..Alhamdulillah..thanx..moga Allah berkati.. =)

Unknown said...

haha ak copy paste dol