Saturday, June 18, 2011

mentaliti..

Assalamualaikum..

salah satu mentaliti sebilangan pelajar IPTS..mereka boleh buat apa mereka suka sbb mereka yg bayar duit..

aku bkn nk bangkang ape..cume aku boleh katakan mereka yang berfikiran camtu agak susah nk survive tyme keje nty lg2 kalo dlm bidang medic...

kalo dri awal dh susah nk terima tguran dri lecturer/rakan2..cmne nk terima kemarahan dan cacian dri majikan..

kalo dri awal xnak terima etika pemakaian yg btol..cmne nk berpakaian mengikut etika kerja nty..

kalo dri awal asyik nk membantah jek...xkan bile dh kerja pown nk membantah jek

aku bukan nk kutuk ape..cume nyer aku xpuas hati bile ade certain2 student IPTS xnak terima peraturan yg bg aku sgt berguna sbgai latihan persediaan menghadapi dunia bekerja nty..

berkata bahwa "igt ni IPTA ke nk buat mcm tu, ni IPTS laa"..

bg ak sama jek..kalo dh kite sdg menuntut ilmu, xkesah la kite byar ke, x bayar ke..kalo dh suatu peraturan yg ditetapkan utk kebaikan kite, ikot je la..

ni asyik nk bantah jek..

papehal pown sori ar sbb post ni nmpak cm emo jek..bkn pe..kdang2 ak xtaw nk luah mne dh perasaan marah ni kt spe..kang g sembur dorang2 tuh gado plak jd nyer..

sabar je la..dan lakukan yg terbaik utk diri sendri dan ibubapa =D

wassalam~

3 bersuara:

raihanazuhar said...

cayalaa bro....
keep it up :)

Rose Of Deen said...

Allah kan ade.. haha
*ttbe.
jgn emo2!

FiQ aSH said...

thanx shimah n reyhe =D