Wednesday, July 29, 2009

Layakkah aku sebagai hambanya???

Ya Allah...
di kala aku kesusahan ku sering memohon pertolonganmu,
tapi bila ku dalam kesenangan..aku alpa, leka dan melupakanMu...

Ya Allah...
di kala aku mendengar seruan azan, aku tetap terus melakukan kerja-kerja duniawi
padahal suruhanMu itu jua yang akan menentukan jatuh bangun aku di dunia serta di akhirat...

Ya Allah...
di kala aku mendapat nikmat kesenangan kurniaanMu, aku lupa untuk bersyukur padaMU,
tetapi bila aku mendapat dugaan dariMu, dengan rasa bongkak ku mengatakan bahawa Kau tidak adil...

Ya Allah...
kini ku mengerti betapa banyaknya dosa-dosa yang telah ku kumpul,
kini ku tahu betapa bongkak dan sombongnya aku padaMu,
kini ku tahu Ya Allah...
maka dengan ini, ku pohon segala keampunan dariMu...
memohon segala rahmat agar hidupku lebih bermakna..
kerna satu yang ku inginkan......pangkat sebagai hamba-Mu...ameen..


-dambakan pangkat sebagai hamba-Nya-

0 bersuara: